Občas se žáci ptají, jakým způsobem máme upravené stroje pro výuku, především s ohledem na vyšší riziko pádu, vzhledem k častějšímu pohybu mimo zpevněný povrch.
Zde přinášíme krátký popis toho, jak máme mašinu ochráněnou a připravenou na pravidelné lekce výuky jízdy v terénu:
1.
Padací rám je základ!
A proč bychom padáky doporučili všem uživatelům cestovních endur? Inu, nejde ani tak o to, že bychom mašinu měli v plánu zahodit jako Baťa cvičky, ale už jen jejich přítomnost dokáže osvobodit mysl jezdce. Ono vědomí, že na mašině jsou, totiž zcela automaticky působí na podvědomí jezdce, a ten se pak méně obává pádu, poškození a tím více je pak uvolněný. A uvolněnost, tu při jízdě v terénu určit chcete! Jednak budete méně unavení, v porovnání s jezdci v křeči, dále budete mnohem rychleji a podvědomě řešit krizovky, protože uvolněné tělo prostě reaguje přesněji a rychleji. V neposlední řadě tím, že se nebudete obávat pádu budete padat paradoxně výrazně méně!
Na snímku padáky SW Motech pořízené na www.myenduro.cz
2.
Sundané gumy ze stupaček.
Ty se ideálně hodí pro cestování, jako tlumiče vibrací, jdoucích od stupaček do nohou, avšak pokud máte v plánu pohybovat se mimo asfalt, vřele doporučujeme jejich demontáž, která je v případě T700 (Tenere 700) dílem okamžiku.
3.
Robustní bustery!
Hliníkové bustery nejsou frajeřina, ale dobrý pomocník. Nejen že mnohokrát prodlouží život páčkám spojky a brzdy, když zrovna nemáte svůj den, ale ochrání i prsty a malíkové hrany dlaní, když si nechtěně tzv. štrejchnete o kmen stromu. Jejich odpůrci, kteří preferují spíše jejich otevřenou variantu kontrují tím, že kdyby přepadli přes řídítka, mají strach, aby si o pevné bustery nezlomili zápěstí… Avšak otevřené kryty neřeší, právě ve volném terénu relativně častou ochranu, právě proti nechtěnému kontaktu s porostem v podobě stromů a stromků.
V našem případě jde o bustery Barkbusters pořízené na www.myenduro.cz
4.
Plotna…
Jelikož originální záď T700 útočí na své majitele svou štíhlostí modelky, což mnoho z nich kvituje, nezbyl již výrobci prostor na alespoň jakýsi odkládací prostor, který v naší motoškole potřebujeme. Během výuky totiž dochází i k ukázce správného nastavování ovládacích prvků a k tomu je nutné nářadí. A protože k nám jezdí žáci na nejrůznějších strojích, máme T700 vybavenou nejen klasickými imbusy, oříšky a stranovými klíči, ale u BMW a KTM i tak oblíbenými torxy. A protože celou tuhle parádu včetně lékárny vozíme v brašničce, byla nutnost pořídit jí montážní podporu víc než jasná.
Plotna SW Motech rovněž z www.myenduro.cz
5.
Hlavní stojan!
Vzhledově možná poněkud sráží atraktivitu T700, avšak z praktického hlediska se jedná o velikého pomocníka, nejen když ukazujeme správnou jezdeckou pozici při jízdě ve stupačkách, ale významně se hodí i při ukázce základní údržby, či ukázce techniky, výměny / opravy pneu.
Originální příslušenství Yamaha
6.
Kryt pod motorem!
I když nad ním může leckdo ohrnovat nos, je to velice dobrá investice, jelikož odletující kameny umí udělat pěknou paseku nejen na výfukových svodech, ale v tom horším případě i v kartérech motoru. Díky konstrukci toho masivnějšího krytu, sériově dodávaného pro Rally Edici T700, jsme zrušili úvahu o nákupu chrániče vodní pumpy, který je montován na 3 šrouby vodní pumpy a spíš považujeme za menší zlo proražený plast vodní pumpy, než vytržené šrouby z bloku, na které se tento chránič montuje.
Tedy jde o originální příslušenství Yamaha.
Někomu možná přijde výše popsaná výbava jako moc zbytečných krámů, které zvyšují hmotnost… Jinému by se zase mohlo zdát, že je toho na mašině málo, avšak po 3 letech fungování naší motoškoly je toto přesně ta výbava stroje, jakou si představujeme. Během výuky by měla být Tenerka slušně ochráněna a přitom zbytečně nenabrala kg například systémem držáků kufrů.
Ten ani kufry s největší pravděpodobností pořizovat nebudeme, neboť během letošního roku je v plánu například Řecko v tzv, lehkém (santus) režimu jen s rolkou.
Navíc držáky kufrů jí dělají na náš vkus, hrozně tučnou prdelku. 🙂
V případě dotazů či objednávek, můžete využít tento kontaktní formulář: